Sovice

Vzgojiteljica: Karmen Brklje

Vzgojiteljica – pomočnica vzgojiteljice: Danijela Kuštrić Flajnik

Število otrok: 22

Ime skupine: SOVICE

Vrsta oddelka glede na starostni razpon: homogen

PREDNOSTNE NALOGE VRTCA

  • Razvijanje poglobljenih odnosov med otroki, vzgojitelji in starši.
  • Skrb za prijetno počutje vseh otrok v skupini.
  • Skrb za zadovoljstvo staršev.
  • Upoštevanje načel za timsko delo pri načrtovanju vzgojiteljice in pomočnice.
  • Kvalitetno in strokovno opravljanje dela.
  • Skrb za varnost, zdravje in prijetno vzdušje v vrtcu.
  • Spremljanje razvoja in napredka vsakega otoka ter pomoč staršem ob pojavljanju težav.
  • Učenje strpnosti, različnosti, spoštovanja, medsebojnega sodelovanja.

PREDNOSTNE NALOGE STROKOVNIH OSEB – PREDNOSTNE NALOGE SKUPINE

  • Skrb za prijetno, varno, dobro, sproščeno, prijateljsko vzdušje v igralnici.
  • Razumevanje in spoštovanje otrokovih pravic ter skrb za njihovo upoštevanje.
  • Spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora ter skrb za zgodnje opismenjevanje.
  • Razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev, spodbujati čustveno doživljanje in izražanje.
  • Omogočiti staršem različne oblike sodelovanja, pogled v življenje in delo otrok v skupini.
  • Omogočanje in spodbujanje razvoja gibalnih sposobnosti in spretnosti (znotraj in zunaj vrtca v vseh letnih časih).
  • Razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih; razvijanje lastne identitete.
  • Negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije ter razvijanje neodvisnega mišljenja.
  • Spodbujanje ustvarjalnosti znotraj različnih področij.
  • Ustvarjanje kakovostnih medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu.
  • Upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok.
  • Večje omogočanje individualnosti, drugačnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino.
  • Navajanje na samostojnost pri hranjenju, oblačenju, obuvanju, negovanju svojega telesa in opravljanju higienskih potreb.

 

POGOVORNA URA

Obveščam vas, da bo pogovorna ura, za skupino Sovice, v četrtek, 8. 10. 2020.

Vpisna tabela je pri vzgojiteljici.

Lep pozdrav, Karmen.

Sovice na dežju

Obvestilo

Spoštovani starši,

v petek, 23. 10. 2020, bomo izvedliv skupini Sovice pohod na Žeželj.

Otrok naj ima udobno obutev, manjši nahrbtnik in v njem kakšen priboljšek.

Lep pozdrav.

Karmen in Marija

Dragi naši prijatelji skupine Sovice,

dolgo se nismo videli in zelo vas pogrešamo. Vsak dan se na preprogi pogovarjamo o vas.

Mi v tem prazničnem decembru veliko beremo pravljice, plešemo, izdelujemo voščilnice, dekoracijo,…

Pošiljamo vam zgodbo o petelinčku . In…

se še spomnite? Mi pridno vadimo:)

Pozdrav, vaše Sovice

Pozdravljeni otroci in starši,

danes vam pošiljamo nekaj na temo prijateljstva.

Lep pozdrav, vaši prijatelji.

Otroška prijateljstva

Mnogi antropologi trdijo, da je sposobnost sklepanja prijateljstev in zavezništev ena gonilnih sil evolucijskega razvoja. Ljudje smo socialna bitja, ki brez stikov z drugimi ljudmi ne moremo. Veliko ljudi je imelo zato v času karantene zato veliko težav in stisk. Tudi otroci, čeprav imajo ob sebi odrasle, pogrešajo prijatelje.

Vsi potrebujemo prijatelje. Ni ga čez tisti čudoviti občutek prijateljstva in sprejetosti. Prijateljstvo je ključno za zdrav otrokov razvoj in tega ne smemo pustiti vnemar. Kot starše verjetno tudi vas gane, ko se otrok skrega s prijateljem in je zaradi tega prizadet in slabe volje. Tako radi bi mu pomagali spet postaviti odnos na stare tirnice.

Skozi prijateljstvo se  otrok razvija in spoznava, kdo v resnici je. »S prijateljem imava oba rada nogomet.« ali »S prijateljem nama je obema všeč modra barva.«

Prijateljstvo uči otroka različnih vlog, sprejemanja kompromisov, kreganja in pobotanja, deljenja in sočutja. Ko se morata dva otroka dogovoriti glede poteka igre, kdo bo prej na vrsti itd. se pravzaprav učita pomembnih življenjskih lekcij.

Z igranjem vlog in domišljijsko igro se otrok uči sporazumevanja z drugimi. Opazujte in poslušajte kdaj otroke pri igri (seveda brez njihovega vedenja). Dobili boste zelo dober vpogled v to, kakšni so v resnici. Slišali pa boste verjetno tudi kar nekaj znanih fraz.

Otroška igra je odličen in varen poligon za vajo in testiranje pravil vedenja v odnosih z drugimi ljudmi.

Če ima otrok težave s sklepanjem prijateljstev v vrtcu, šoli, se to močno odraža v njegovem splošnem počutju. Takrat je pomembno, da ima ob sebi nekoga, s katerim lahko deli svoja občutja.

Ko otroci naletijo na težave v odnosih s prijatelji ni to čisto nič drugače, kot pri odraslih. Takrat se težko skoncentrirajo na šolo ter vsakodnevne dejavnosti in opravke.

Včasih otroci tudi ne najdejo pravih besed, kako bi izrazili, da so se sporekli s prijateljem. Pomagajte jim s preprostim vprašanjem, npr. »Kako je Miha?« Otrokov odziv vam bo povedal vse, pa naj gre za besede, govorico telesa ali izraz na obrazu.

Prijateljstvo pomaga otroku, da se počuti srečnega, samozavestnega in povezanega. Toda otrok se ne rodi z znanjem o tem, kako zgraditi trdno prijateljstvo. Tega se je treba naučiti.

Starejši postaja otrok, bolj kompleksna postajajo njegova prijateljstva. Starši morajo biti otrokom v pomoč, ko se soočajo z raznimi izzivi, ki jih prijateljstvo prinaša. Bodite jim dober vzgled. Pripovedujte jim o svojih prijateljstvih, preteklih in sedanjih.

Vzpostavljanje in gradnja odnosov z drugimi je enako pomembno kot branje, pisanje in računanje.

Če je vaš otrok bolj sramežljive sorte in težko sklepa nova prijateljstva, bo verjetno potreboval vašo pomoč. Če ste tudi vi sramežljivi, zna biti težko. Izberite sošolca, ki ga ima otrok najraje in najdite skupne interese. Pokličite njegove starše in jih povabite na skupno druženje doma, na igrišču.

Pokažite zanimanje do otrokovih prijateljev. Naj vam povedo, zakaj so prijatelji z določenimi otroki, npr. »Všeč mi je Miha, ker zmeraj deli igrače z mano« ali »Všeč mi je Jana, ker obe obožujeva konje.« Otroci spoznavajo, da se prijateljstva gojijo iz različnih razlogov. Povejte jim tudi, zakaj ste vi prijatelji z določenimi ljudmi.

Če se hoče otrok z vami pogovoriti o težavah, ki jih ima v odnosu s prijateljem, vzemite to resno. Pogovorite se z njim in poskusita najti rešitev. Če se težko izrazi z besedami, lahko nariše, kaj ga muči. Ali pa si pomagate s prstnimi lutkami.

Pogovarjajte se z otrokom, kakšne prijatelje si želi in kakšni naj bodo do njega. Potem naj tudi sam pove, kakšen je on do svojih prijateljev. S tem bo dobil v uvid, da je prijateljstvo vzajemen proces.

Otroke je treba naučiti besed in izrazja, ki jim pomaga povedati, ko se v odnosu ne počutijo dobro oz. ko jim nekaj ni všeč. Absolutno pa je treba pohvaliti dobre primere, npr. »Zelo mi je všeč, kako je Matej delil svoje barvice z ostalimi otroci.« Otrok takrat zažari od ponosa, ostali pa ga želijo posnemati.

Večina otrok ima močan občutek, kakšen mora biti dober prijatelj. Če se kakšen otrok ne obnaša primerno, mu drugi  hitro pokažejo, kako se mora vesti.

Zelo pomembno je, da smo odrasli otrokom dober vzgled, saj se otroci učijo s posnemanjem. Imeti morajo tudi občutek, da so slišani. Zato se pogovarjajte s svojimi otroci in jih poslušajte. Le tako boste lahko zadostili njihovim čustvenim potrebam. Oni pa se bodo naučili uspešne komunikacije, sklepanja zdravih odnosov in gradnje samozavesti.

O tem, kako sklepati prijateljstva, kaj pomeni biti dober prijatelj, kaj zanesljivo ne sodi v prijateljske odnose, kako reševati spore s prijatelji …, se z otrokom lahko pogovarjamo, otroka učimo z zgledom, igramo vloge – ali beremo! Raziskave kažejo, da se možgani ob prebiranju leposlovja odzivajo podobno, kot da bi situacije sami doživljali v resničnem življenju. Na srečo je zgodb, ki tematizirajo otroško prijateljstvo precej.

Za vas, dragi otroci, pravljica o miški, ki je iskala prijatelja

Pozdravljeni otroci,

prazniki so tu. Že cel mesec si skušamo pričarat praznično vzdušje. Izdelali smo voščilnice. Naučili smo se pesmico Snežinke. Pošiljamo vam besedilo in posnetek, da se še vi naučite.

 Snežinke

( Anja Štefan)

Čisto čisto tiho

stopajo copatki.

Gazijo po snegu

trije majhni škratki.

Domek je še daleč,

zebe jih v ušesa,

huda teta zima

nanje sneg potresa.

Prvi se zmrduje:

 »Sneg je huda reč!«

Drugi obupuje:

»Kje je naša peč?«

Tretji ne posluša,

v žep lovi snežinke

rad bi si najlepšo

spravil med spominke.

Nič mu ne povejmo

da se bo stopila,

 da se v drobno kapljo

kmalu bo prelila.

Naj otresa hlačke,

smeje se čez breg

in lovi v ročice

drobni beli sneg.

Ogledali smo si pravljico o Lanu in Luni.

Vabimo vas k ogledu lutkovnih predstav, ki jih predvaja LG Ljubljana, na njihovi spletni strani. Uživajte v prazničnih dneh.

Otroci in vzgojiteljica iz skupine Sovic

http://www.lgl.si/si/vrtci-sole/spletna-pedagoska-gradiva

http://www.lgl.si/si/newsletter/predstava/obvestilo-medijem-predstave-na-spletu

Danes, 22. 12. 2020, nas je ob 10. uri obiskal božiček. Najprej nam je potrkal na okno igralnice in nam pomahal. Nato pa se je sprehodil še po vrtčevskem igrišu. Pred vrati nam je pustil darila, ki so nas zelo razveselila. Prinesel je veliko avtomobilčkov, lesene kocke in didaktično igro Zajčki. Ker ima božiček veliko dela z izbiro daril in raznosom le teh, mu je na pomoč priskočila babica Zima, ki je izbrala darila za nas.

Hvala božiček in hvala babica Zima

(Skupno 694 obiskov, današnjih obiskov 2)
Dostopnost