Sovice

Vzgojiteljica: Karmen Brklje

Vzgojiteljica – pomočnica vzgojiteljice: Danijela Kuštrić Flajnik

Število otrok: 22

Ime skupine: SOVICE

Vrsta oddelka glede na starostni razpon: homogen

PREDNOSTNE NALOGE VRTCA

  • Razvijanje poglobljenih odnosov med otroki, vzgojitelji in starši.
  • Skrb za prijetno počutje vseh otrok v skupini.
  • Skrb za zadovoljstvo staršev.
  • Upoštevanje načel za timsko delo pri načrtovanju vzgojiteljice in pomočnice.
  • Kvalitetno in strokovno opravljanje dela.
  • Skrb za varnost, zdravje in prijetno vzdušje v vrtcu.
  • Spremljanje razvoja in napredka vsakega otoka ter pomoč staršem ob pojavljanju težav.
  • Učenje strpnosti, različnosti, spoštovanja, medsebojnega sodelovanja.

PREDNOSTNE NALOGE STROKOVNIH OSEB – PREDNOSTNE NALOGE SKUPINE

  • Skrb za prijetno, varno, dobro, sproščeno, prijateljsko vzdušje v igralnici.
  • Razumevanje in spoštovanje otrokovih pravic ter skrb za njihovo upoštevanje.
  • Spodbujanje jezikovnega razvoja za učinkovito in ustvarjalno uporabo govora ter skrb za zgodnje opismenjevanje.
  • Razvijanje sposobnosti prepoznavanja čustev, spodbujati čustveno doživljanje in izražanje.
  • Omogočiti staršem različne oblike sodelovanja, pogled v življenje in delo otrok v skupini.
  • Omogočanje in spodbujanje razvoja gibalnih sposobnosti in spretnosti (znotraj in zunaj vrtca v vseh letnih časih).
  • Razvijanje sposobnosti razumevanja in sprejemanja sebe in drugih; razvijanje lastne identitete.
  • Negovanje radovednosti, raziskovalnega duha, domišljije ter razvijanje neodvisnega mišljenja.
  • Spodbujanje ustvarjalnosti znotraj različnih področij.
  • Ustvarjanje kakovostnih medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu.
  • Upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok.
  • Večje omogočanje individualnosti, drugačnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino.
  • Navajanje na samostojnost pri hranjenju, oblačenju, obuvanju, negovanju svojega telesa in opravljanju higienskih potreb.

 

POGOVORNA URA

Obveščam vas, da bo pogovorna ura, za skupino Sovice, v četrtek, 8. 10. 2020.

Vpisna tabela je pri vzgojiteljici.

Lep pozdrav, Karmen.

Sovice na dežju

Obvestilo

Spoštovani starši,

v petek, 23. 10. 2020, bomo izvedliv skupini Sovice pohod na Žeželj.

Otrok naj ima udobno obutev, manjši nahrbtnik in v njem kakšen priboljšek.

Lep pozdrav.

Karmen

Dragi naši prijatelji skupine Sovice,

dolgo se nismo videli in zelo vas pogrešamo. Vsak dan se na preprogi pogovarjamo o vas.

Mi v tem prazničnem decembru veliko beremo pravljice, plešemo, izdelujemo voščilnice, dekoracijo,…

Pošiljamo vam zgodbo o petelinčku . In…

se še spomnite? Mi pridno vadimo:)

Pozdrav, vaše Sovice

Pozdravljeni otroci in starši,

danes vam pošiljamo nekaj na temo prijateljstva.

Lep pozdrav, vaši prijatelji.

Otroška prijateljstva

Mnogi antropologi trdijo, da je sposobnost sklepanja prijateljstev in zavezništev ena gonilnih sil evolucijskega razvoja. Ljudje smo socialna bitja, ki brez stikov z drugimi ljudmi ne moremo. Veliko ljudi je imelo zato v času karantene zato veliko težav in stisk. Tudi otroci, čeprav imajo ob sebi odrasle, pogrešajo prijatelje.

Vsi potrebujemo prijatelje. Ni ga čez tisti čudoviti občutek prijateljstva in sprejetosti. Prijateljstvo je ključno za zdrav otrokov razvoj in tega ne smemo pustiti vnemar. Kot starše verjetno tudi vas gane, ko se otrok skrega s prijateljem in je zaradi tega prizadet in slabe volje. Tako radi bi mu pomagali spet postaviti odnos na stare tirnice.

Skozi prijateljstvo se  otrok razvija in spoznava, kdo v resnici je. »S prijateljem imava oba rada nogomet.« ali »S prijateljem nama je obema všeč modra barva.«

Prijateljstvo uči otroka različnih vlog, sprejemanja kompromisov, kreganja in pobotanja, deljenja in sočutja. Ko se morata dva otroka dogovoriti glede poteka igre, kdo bo prej na vrsti itd. se pravzaprav učita pomembnih življenjskih lekcij.

Z igranjem vlog in domišljijsko igro se otrok uči sporazumevanja z drugimi. Opazujte in poslušajte kdaj otroke pri igri (seveda brez njihovega vedenja). Dobili boste zelo dober vpogled v to, kakšni so v resnici. Slišali pa boste verjetno tudi kar nekaj znanih fraz.

Otroška igra je odličen in varen poligon za vajo in testiranje pravil vedenja v odnosih z drugimi ljudmi.

Če ima otrok težave s sklepanjem prijateljstev v vrtcu, šoli, se to močno odraža v njegovem splošnem počutju. Takrat je pomembno, da ima ob sebi nekoga, s katerim lahko deli svoja občutja.

Ko otroci naletijo na težave v odnosih s prijatelji ni to čisto nič drugače, kot pri odraslih. Takrat se težko skoncentrirajo na šolo ter vsakodnevne dejavnosti in opravke.

Včasih otroci tudi ne najdejo pravih besed, kako bi izrazili, da so se sporekli s prijateljem. Pomagajte jim s preprostim vprašanjem, npr. »Kako je Miha?« Otrokov odziv vam bo povedal vse, pa naj gre za besede, govorico telesa ali izraz na obrazu.

Prijateljstvo pomaga otroku, da se počuti srečnega, samozavestnega in povezanega. Toda otrok se ne rodi z znanjem o tem, kako zgraditi trdno prijateljstvo. Tega se je treba naučiti.

Starejši postaja otrok, bolj kompleksna postajajo njegova prijateljstva. Starši morajo biti otrokom v pomoč, ko se soočajo z raznimi izzivi, ki jih prijateljstvo prinaša. Bodite jim dober vzgled. Pripovedujte jim o svojih prijateljstvih, preteklih in sedanjih.

Vzpostavljanje in gradnja odnosov z drugimi je enako pomembno kot branje, pisanje in računanje.

Če je vaš otrok bolj sramežljive sorte in težko sklepa nova prijateljstva, bo verjetno potreboval vašo pomoč. Če ste tudi vi sramežljivi, zna biti težko. Izberite sošolca, ki ga ima otrok najraje in najdite skupne interese. Pokličite njegove starše in jih povabite na skupno druženje doma, na igrišču.

Pokažite zanimanje do otrokovih prijateljev. Naj vam povedo, zakaj so prijatelji z določenimi otroki, npr. »Všeč mi je Miha, ker zmeraj deli igrače z mano« ali »Všeč mi je Jana, ker obe obožujeva konje.« Otroci spoznavajo, da se prijateljstva gojijo iz različnih razlogov. Povejte jim tudi, zakaj ste vi prijatelji z določenimi ljudmi.

Če se hoče otrok z vami pogovoriti o težavah, ki jih ima v odnosu s prijateljem, vzemite to resno. Pogovorite se z njim in poskusita najti rešitev. Če se težko izrazi z besedami, lahko nariše, kaj ga muči. Ali pa si pomagate s prstnimi lutkami.

Pogovarjajte se z otrokom, kakšne prijatelje si želi in kakšni naj bodo do njega. Potem naj tudi sam pove, kakšen je on do svojih prijateljev. S tem bo dobil v uvid, da je prijateljstvo vzajemen proces.

Otroke je treba naučiti besed in izrazja, ki jim pomaga povedati, ko se v odnosu ne počutijo dobro oz. ko jim nekaj ni všeč. Absolutno pa je treba pohvaliti dobre primere, npr. »Zelo mi je všeč, kako je Matej delil svoje barvice z ostalimi otroci.« Otrok takrat zažari od ponosa, ostali pa ga želijo posnemati.

Večina otrok ima močan občutek, kakšen mora biti dober prijatelj. Če se kakšen otrok ne obnaša primerno, mu drugi  hitro pokažejo, kako se mora vesti.

Zelo pomembno je, da smo odrasli otrokom dober vzgled, saj se otroci učijo s posnemanjem. Imeti morajo tudi občutek, da so slišani. Zato se pogovarjajte s svojimi otroci in jih poslušajte. Le tako boste lahko zadostili njihovim čustvenim potrebam. Oni pa se bodo naučili uspešne komunikacije, sklepanja zdravih odnosov in gradnje samozavesti.

O tem, kako sklepati prijateljstva, kaj pomeni biti dober prijatelj, kaj zanesljivo ne sodi v prijateljske odnose, kako reševati spore s prijatelji …, se z otrokom lahko pogovarjamo, otroka učimo z zgledom, igramo vloge – ali beremo! Raziskave kažejo, da se možgani ob prebiranju leposlovja odzivajo podobno, kot da bi situacije sami doživljali v resničnem življenju. Na srečo je zgodb, ki tematizirajo otroško prijateljstvo precej.

Za vas, dragi otroci, pravljica o miški, ki je iskala prijatelja

Pozdravljeni otroci,

prazniki so tu. Že cel mesec si skušamo pričarat praznično vzdušje. Izdelali smo voščilnice. Naučili smo se pesmico Snežinke. Pošiljamo vam besedilo in posnetek, da se še vi naučite.

 Snežinke

( Anja Štefan)

Čisto čisto tiho

stopajo copatki.

Gazijo po snegu

trije majhni škratki.

Domek je še daleč,

zebe jih v ušesa,

huda teta zima

nanje sneg potresa.

Prvi se zmrduje:

 »Sneg je huda reč!«

Drugi obupuje:

»Kje je naša peč?«

Tretji ne posluša,

v žep lovi snežinke

rad bi si najlepšo

spravil med spominke.

Nič mu ne povejmo

da se bo stopila,

 da se v drobno kapljo

kmalu bo prelila.

Naj otresa hlačke,

smeje se čez breg

in lovi v ročice

drobni beli sneg.

Ogledali smo si pravljico o Lanu in Luni.

Vabimo vas k ogledu lutkovnih predstav, ki jih predvaja LG Ljubljana, na njihovi spletni strani. Uživajte v prazničnih dneh.

Otroci in vzgojiteljica iz skupine Sovic

http://www.lgl.si/si/vrtci-sole/spletna-pedagoska-gradiva

http://www.lgl.si/si/newsletter/predstava/obvestilo-medijem-predstave-na-spletu

Danes, 22. 12. 2020, nas je ob 10. uri obiskal božiček. Najprej nam je potrkal na okno igralnice in nam pomahal. Nato pa se je sprehodil še po vrtčevskem igrišu. Pred vrati nam je pustil darila, ki so nas zelo razveselila. Prinesel je veliko avtomobilčkov, lesene kocke in didaktično igro Zajčki. Ker ima božiček veliko dela z izbiro daril in raznosom le teh, mu je na pomoč priskočila babica Zima, ki je izbrala darila za nas.

Hvala božiček in hvala babica Zima

Spoštovani starši,

želim si, da bi čas, ko otroci ne morejo v vrtec, z njimi preživeli čim bolj igrivo in veselo. Otroci se skozi igro ves čas učijo.

Na tem mestu bom objavila izbrane povezave do kakovostnih vsebin (ideje za dejavnosti z otroki, oddaje in spletne strani za otroke …), s pomočjo katerih boste lahko popestrili in obogatili skupne dneve z otroki, podobno kot to počnemo v vrtcu. Da ne bodo preveč prikrajšani za družbo vrstnikov, pa naj pridejo na plan otroci v vas in vas spomnijo na čarobnost, ki se skriva v vsakdanjih rečeh.

Karmen

Pravljična joga za otroke

httpv://www.youtube.com/watch?v=results?sp=mAEB&search_query=pravlji%C4%8Dna+joga+za+otroke

GIBALNE IGRE

MIŠKA, KJE SI?

ŠT. IGRALCEV: poljubno

POTREBUJEMO: dve ruti

Izštejemo dva otroka. Drugi se primejo za roke in stojijo v krogu. Izžrebanemu paru zavežemo oči. Eden od njiju je mačka, drugi miška. Oba zavrtimo v krogu, nato pa mačka začne loviti miš tako, da sprašuje: »Miška, kje si?« Miška pa odgovori: »Tu sem!« Miška se trudi, da je mačka ne bi ujela. Tako slepa miš in mačka tavata, dokler se ne zaletita druga v drugo. V naslednji igri sta mačka in miš druga dva otroka.

 ALI JE KAJ TRDEN MOST?

POTREBUJEMO: večji prostor

Dva od igralcev si stopita nasproti in se primeta za roke, da naredita “most”. Dogovorita se, kaj bo drugi predstavljal (jabolko, avto …). Drugi ju ne smejo slišati. Ostali otroci stojijo v koloni in se primejo drug drugega za ramena. Prvi je lokomotiva in vodi po prostoru.

Ko pridejo do mostu vprašajo: »Ali je kaj trden most?«

Most: »Kakor skala, kost!«

Otroci: »Ali gre lahko naša vojska skoz?«

Most: »Če daste zadnjega prašička?«

Otroci: »Če ga ulovite, ga tudi dobite!«

Most dvigne roke in spusti kolono skozi, ulovi pa zadnjega otroka (tako, da spusti roke). Nato ga most vpraša: »Kaj imaš rajši? Jabolko ali avto?« Ujeti se odloči za predmet in se postavi za tistega, ki si ga izbere. Ostali otroci ne smejo slišati izbire. To se ponavlja, dokler ne ujameta zadnjega otroka. Tudi lokomotiva izbere enega izmed “predmetov” in se pridruži mostu.

Med seboj se trdno primejo okoli pasu in začno močno vleči. Vsak del mostu vleče v svojo smer. Skupina, ki ji uspe obstati na nogah, zmaga.

 BARVICE

ŠT. IGRALCEV: 4

POTREBUJEMO: prostor

Določimo vloge: kupec, prodajalec, barvice. Barvice se domenijo, kakšne barve bodo. Določimo območje, kjer lahko barvica beži, določimo trgovino in dom.

Kupec pride v trgovino: »Dober dan, ali imate barvice?«

Prodajalec: »Dober dan. Kakšne barve pa?«

Kupec: »Rad bi ___________ barvo!«

Če je izbral barvo, ki jo ima kateri izmed otrok, ga le-ta skuša odvrniti od nakupa in reče: »Gospod, doma ste pustili prižgan štedilnik!«

Kupec steče domov in ugasne štedilnik, barvica pa se skuša izmuzniti iz trgovine. Kupec jo lovi. Če barvici uspe priti nazaj v trgovino, preden jo kupec ujame, postane barvica prodajalec, kupec pa barvica. Če pa kupec ujame barvico, se le-ta vrne v trgovino in je še naprej barvica.

MAČKA IN MIŠ

Z izštevanko izštejemo dva člana – mačko in miš. Ostali se primejo za roke in naredijo velik krog. Miš stoji v krogu, mačka pa izven njega. Mačka skuša uloviti miš, otroci pa z dviganjem in spuščanjem rok ter s stiskanjem drug ob drugega preprečujejo mački, da bi se vrinila v krog in ujela miš. Ko mačka ujame miš, izberemo drug par za nadaljevanje igre.

PTIČKI V GNEZDA

PRIPOMOČKI: obroči

Vsak otrok dobi svoj obroč, ki predstavlja njegovo gnezdo. Na začetku so vsi otroci v svojem gnezdu, ko pa učiteljica reče: »Ptički letajo!«, otroci zapustijo gnezda in letajo po prostoru. Med tem učiteljica vzame eno gnezdo. Ko reče: »Ptički v gnezda!«, vsak otrok steče  v najbližje gnezdo. Najpočasnejši ostane brez njega in je iz igre izključen. Kdor do zadnjega ne izgubi gnezda, je zmagovalec.

 PODAJANJE ŽOGE

ŠT. IGRALCEV: dve enako številčni skupini

PRIPOMOČKI: dve žogi

Žogi naj bosta dovolj veliki, da ju je mogoče prijeti z nogami. Igralci so razdeljeni v dve skupini, vsaka dobi eno žogo. Igralci si jo morajo podajati tako, da jo primejo s stopali, pri čemer pa ne sme pasti na tla. Če se to po nesreči vendarle zgodi, mora žoga spet na začetek skupine. Zmaga skupina, ki žogo hitreje poda do zadnjega igralca.

ZASTAVICE

ŠT. IGRALCEV: poljubno

PRIPOMOČKI: dve ruti različnih barv

Vodja igre vzame v eno roko ruto ene, v drugo pa ruto druge barve. Kadar pomaha z eno ruto, morajo vsi nastopajoči počepniti ali leči na tla, ko pomaha z drugo ruto, morajo hitro vstati. Kdor se zmoti ali zamudi, mora iz igre. 

HOBOTNICA

ŠT. IGRALCEV: poljubno

PRIPOMOČKI: /

Večji prostor je morje, na obeh straneh pa je breg. Eden od otrok stoji na drugem bregu kot ostali in je hobotnica. Hobotnica zakliče: »Plavaj!« in ribice stečejo na nasprotni breg. Kogar hobotnica ujame, postane hobotničina lovka. Primeta se za roke in lovita ostale ribice.

PONAVLJAMO ZA VODJO

ŠT. IGRALCEV: poljubno

PRIPOMOČKI: /

Otroci stojijo za vodjo v koloni, drug za drugim. Vodja se premika po prostoru in dela poljubne gibe, otroci pa ga posnemajo. Lahko delamo gibe ob glasbi, pri čemer otroci upoštevajo ritem glasbe.

PSIČEK BREZ UTICE

ŠT. IGRALCEV: poljubno

PRIPOMOČKI: /

Določimo pare, en otrok mora ostati brez para. Prvi v paru stoji razkoračeno in je “utica”, drugi med nogami je “psiček”. Otrok brez para je psiček brez utice. Zakličemo: »Menjaj utico!« in psički menjajo utice. Vsakokrat ostane en psiček brez utice. Po nekaj ponovitvah, se lahko vloge zamenjajo.

 MEDVEDI IN MIŠKE

ŠT. IGRALCEV: poljubno

PRIPOMOČKI: boben

Otroci poljubno in počasi hodijo po prostoru. Ko začne učitelj udarjati po bobnu, začnejo oponašati živali. Če je udarjanje hitro, so otroci miške, kadar pa je počasno, so medvedi.

ČEVLJE SEZUVATI

ŠT. IGRALCEV: poljubno

PRIPOMOČKI: čevlji

NAMEN: koordinacija

čevlje si je treba sezuti stoje na eni nogi. Ko si otroci sezuvajo levi čevelj, stojijo na desni nogi, ko si sezuvajo drugega, stojijo na levi nogi. Pri sezuvanju desnega čevlja smejo uporabiti le levo roko, pri sezuvanju desnega pa samo desno roko. Kdor se dotakne tal ali se kam nasloni, je izločen.

ŽOGANJE Z BRISAČO

ŠT. IGRALCEV: pari ali četvorke

PRIPOMOČKI: brisače, žoge

NAMEN: zabava, lovljenje žoge

V parih ali četvorkah primejo brisače za vogale tako, da nastane nekakšna mreža. Nato poskusijo z brisačo vreči žogo drugemu paru oz. četvorki in jo potem tudi z brisačo ujeti. 

ČEBELICA

REKVIZIT: rutica

POTEK IGRE:

»Čebelice« stoje v krogu, eden je v sredini in ima zavezane oči. Le-ta da znak za začetek igre tako, da zakliče: »Čebelice, poletite!« Pri tem se mora krog začeti vrteti in se ustaviti ob klicu: »Čebelice, stojte!« Po teh besedah poskuša otrok v krogu s tipom ugotoviti, katera čebelica se je ustavila pred njim. Če ugane, zamenjata vlogi.

TOM in JERRY

REKVIZIT: majhna žoga in večja žoga

POTEK IGRE:

Sedimo v krogu in si podajamo najprej malo žogo – Jerryja. Nato v igro vključimo še veliko žogo – Toma, ki poskuša ujeti Jerryja. Majhno in veliko žogo podajamo čim hitreje. Žogi morata potovati od enega k drugemu, po tleh (ne velja žoge metati). Da bi to resnično dosegli, lahko povečamo razdaljo med otroki. Lahko spremenimo tudi smer podaje.

S to igro razvijamo sposobnost hitrega upravljanja z rokami.

MASAŽA: ŽIVALI PRIHAJAJO

OPIS:

Otrok naj sedi ali leži. Preko njegovega telesa ena za drugo prihajajo razne živali. S pomočjo gibov rok poskušamo ponazoriti načine gibanja različnih živali. Še posebno zanimive so zelo različne živali, kot npr.: majhna miška, ki steče preko hrbta in ogromen slon, ki ji počasi sledi.

V začetku otroku pustimo, da samo uživa, zato vsako žival, ki pride, napovemo – da otroku ne bo potrebno ugibati. Otrok naj se povsem sprosti in naj ne napenja možganov z ugibanjem.

Na koncu lahko izvedemo tudi uganke, da otrok ugane, katera žival gre čez njegovo telo. Tako mu postavimo vprašanje: »Ali uganeš katera žival bo sedaj prišla čez tvoje telo?«

Vsaka žival naj bo na njegovem telesu dovolj dolgo. Med ponazarjanjem posameznih živali pa moramo napraviti dovolj dolg presledek.

ŽIVALI, ki jih lahko prikažemo:

  • Medved ali slon: stopa po telesu; cele dlani polagamo na telo in dlan za nekaj sekund zadržimo na vsakem mestu.
  • Zajček: skače samo po prstih; s kazalcem in sredincem poskakuje po telesu.
  • Miška: hitro hodi z dvema prstoma.
  • Kača: z dlanjo se vijugasto plazi po telesu.
  • Želva: se s štirimi prsti zelo počasi plazi; to lahko ponazorimo s kazalcem in sredincem leve in desne roke, tako da položimo prsta leve roke pred prsta desne roke in uprizorimo počasno hojo želve.
  • Bolha: žgečka in grize.

To je le nekaj živali. Lahko si jih še sami izmislimo več, npr.: dirjajoči konj, muca z žametnimi tačkami …

Ni pomembno, katere živali si izberemo, vendar za konec ne pozabimo na bolho, ki pozitivno vpliva na spremembo razpoloženja otrok.

KDO MANJKA? KATERE SOVE NI MED NAMI?

POTEK IGRE:

Posedemo na tla. Izberemo nekoga, ki bo zapustil prostor. Medtem, ko ta zapusti prostor, mi skrijemo enega otroka (sovo) v prostoru. Z določenim znakom (skovikanjem) pokličemo v prostor tistega, ki ga je pred tem zapustil. Naloga otroka, ki pride v prostor, je, da ugotovi kdo manjka oz. koga smo skrili. Za izziv v prostoru poišče manjkajočega člana.

ŠTORKLJA JE STARŽAR NA MLAKI

POTEK IGRE:

Odrasli je štorklja, otroci pa so žabice. Žabice ležijo na tleh čim bolj mirno, štorklja pa hodi med njimi in govori naslednje besede: »Štorklja je stražar na mlaki, hodi z dolgimi koraki, včasih na dolžnost pozabi, eno ŽABICO zagrabi«, in zagrabi tistega otroka (žabico), ki ne leži pri miru. Otroka zgrabi v noge in ga povleče na stran.

Igro lahko priredimo tudi tako, da žabice skačejo okoli štorklje in ko izgovorimo na glas » eno ŽABICO zagrabi«, morajo žabice okamneti.

Iz žabic si štorklja pripravi žabjo marmelado, za katero potrebuje 3 žabe, žabjo potico, za katero potrebuje 6 žabic …

Sami se odločimo, kaj bomo iz žabic naredili in koliko jih potrebujemo. Igro lahko nadaljujemo, dokler ne ostane samo ena žabica, ki lahko postane štorklja.

MIŠJE SKRIVALNICE

REKVIZIT: rjuha

POTEK IGRE:

Otroci se pretvarjajo, da so drobne miške, in tekajo z majhnimi in hitrimi koraki naokoli ter iščejo sirček. Nenadoma plosknemo z rokami in prestrašene miške počepnejo, zamižijo in se naredijo čim manjše. Eno od mišk pokrijemo z odejo. Ko ponovno plosknemo, miške vstanejo in obkrožijo skritega otroka ter skupaj uganejo, kdo izmed njih je izginil. Ko otroci ugibajo imena, preverimo če je slučajno ta otrok med nami, če ga ni in so ugotovili pravilno, jim zaploskamo. Znak za začetek in konec lahko da tudi kateri od otrok, ki nato pokrije drugega otroka.

Zelo zanimivo je to igro izpeljati ob glasbi. Na glasbo začno miške tekati, ko glasba utihne, pa počepnejo in zamižijo.

ŽIVALSKA ČAROVNIJA

REKVIZIT: nekaj, kar bomo uporabili za čarobno palico

POTEK IGRE:

V roki imamo čarobno palico, ki otroke začara v različne živali. S čarobnimi besedami začaramo otroke v določeno žival in otroci se morajo gibati in oglašati kot žival, ki jo izberemo. Živali poljubno spreminjamo. Za konec lahko naredimo tudi živalski direndaj, kjer si otroci sami izberejo, katero žival bodo prikazali. Lahko se osredotočimo tudi samo na gozdne živali, domače živali …

Ta igra se prav tako zelo dobro izpelje ob spremljavi glasbe. Na glasbo otroci oponašajo žival, ko glasba utihne, se spremenijo nazaj v otroke in počakajo ter prisluhnejo, v katero žival jih bo tokrat spremenila čarobna palica.

Ta igra se lahko igra tudi na igrišču, dvorišču ipd.

ŽIVALI, V SVOJ DOMEK!

REKVIZIT: obroči, kamni …

POTEK IGRE:

V omejenem prostoru imamo postavljenih več obročev ali kamnov (za vsakega otroka eden). Ti obroči/kamni predstavljajo domove različnih živali. Otroci oponašajo živali (s hojo in zvoki), za katere se predhodno dogovorimo, in se prosto gibljejo po prostoru. Ko zakličemo npr.: »Žabe, v svoje mlake!«, »Ptički, v svoja gnezda!«, »Medvedi, v svoj brlog!« … se začno otroci z gibi te živali premikati proti svojemu domu (v svoj obroč, h kamnu …). Najprej oponašamo eno žival, ko gre ta v svoj domek, se dogovorimo, katero žival bomo oponašali naslednjo.

Živali, ki jih lahko oponašamo: medved, zajček, žaba, ptiček, muca … Če smo v notranjih prostorih, lahko oponašamo tudi kačo. Otroci lahko tudi sami predlagajo, katero žival želijo oponašati.

KRAJA REPKOV (O, TE ZVITE LISIČKE!)

REKVIZIT: trakci iz blaga, za vsakega otroka eden ali ruta

POTEK IGRE:     

Vsi smo lisice in vsak ima za pasom trakec (repek), ki mu visi navzdol. Previdno se gibljemo po prostoru in lovimo repke drugim. Igre je konec, ko smo vsi brez repkov. Lahko med seboj tudi tekmujemo, kdo bo na koncu igre imel več repkov.

Ko izgubiš trakec, ni konec igre, ampak je igre konec, ko so vsi brez trakca oz. repka. Tudi, ko svoj trakec izgubiš, si še v igri in »kradeš« trakce drugim. Svojega trakca ne smemo držati z rokami ali se naslanjati na drevo (steno hiše ipd.) in s tem preprečiti, da bi nam trakec vzeli. Prav tako ga ni dovoljeno dati ponovno za hlače, ko ga »ukrademo« drugemu.

Grafomotorika

Grafomotorika je spretnost, ki je nujna za razvoj pisanja oziroma oblikovanja simbolov. Pri izvajanju grafomotoričnih spretnosti se vzpostavlja tudi pomembna koordinacija med rokami in očmi.

Nekaj grafomotoričnih vaj:

  • risanje črt – ravne, krive, navpične, vodoravne, poševne, cik-cak,
  • risanje likov,
  • polkrog (pokončen in ležeč),
  • vijuga,
  • zgornji in spodnji loki ter zanke,
  • ležeče osmice,
  • lahko otroku napišete zaporedje različnih črt ali likov ( —- III—- ali ///…///… ipd.), otrok pa zaporedje nadaljuje,
  • rezanje s škarjami, lepljenje.

Otrok lahko na začetku črte riše po zraku, s prstom po listu ali po zdrobu in šele kasneje začne s pisalom.Da bo bolj zanimivo, mu lahko ponudimo različne barve in različna pisala, lahko pa tudi različne velikosti papirja.

Dejavnosti za krepitev fine motorike

Fina motorika vključuje uporabo manjših mišic rok, kot so mišice v zapestju in prstih. Mišice skupaj z možgani nadzorujejo in usklajujejo gibanje dlani in prstov, ki jih uporabljamo pri različnih dejavnostih (uporaba svinčnikov, škarij, sestavljanje kock ali sestavljank, šivanje ipd.). Učinkovitost finomotoričnih gibov pomembno vpliva na kakovost, natančnost in hitrost izvajanja različnih opravil, pri katerih uporabljamo dlani in prste. Učinkovite finomotorične sposobnosti zahtevajo številne neodvisne dražljaje, ki pomagajo rokovati s predmetom ali opravijo nalogo. Vključujejo koordinirano usklajevanje impulzov med možgani in malimi mišičnimi skupinami rok ter so povezane z razvojem grobe motorike. Uporabljamo jih tako pri šolskem delu kot tudi pri vsakodnevnih opravilih.

  • IZDELAVA DOMAČEGA PLASTELINA

Za domači plastelin potrebujete: 1 skodelico moke, 1 skodelico vode, 1/2 skodelice soli, 2 žlici olja in 2 žlici vinskega kamna

Vse skupaj zmešate v ponvi in segrevate na majhnem ognju. Maso ves čas mešate. Plastelin je končan, ko se formira v kepo. Topel plastelin še malo gnetete, da se ohladi in postane res gladek. Če želite barven plastelin, lahko dodate še nekaj kapljic jedilne barve pred ali po koncu kuhanja.

Otrokom poleg domačega plastelina ponudite še valjarje, plastične modelčke, male gumbe, perlice, palčke ipd.

  • IGRE S TESTOM

Pripravite navadno testo, ki mu lahko dodate tudi malo barvila. Poleg testa potrebujete: slamice, zobotrebce, modelčke, valjar itd.

Testo uporabljate enako kot plastelin. Otrok se lahko zamudi z mečkanjem testa, izdelavo “kroglic” in “črvov”. Skupaj lahko izdelujete različne figure, uporabite lahko tudi škarje (otroci naj imajo otroške) in iz testa “krojite” različne oblike. Lahko rišete z zobotrebci ali postavljate slamice po vnaprej določenem razporedu (od enostavnih oblik do črk).

  • IGRA VTIKANJA ZAMAŠKOV V PRAVO LUKNJO V ŠKATLI

Potrebujemo škatlo s pokrovom. Na pokrovu izrežemo luknje, ki jih pri robu pobarvamo z barvami zamaškov. Otrok razvršča in vtika pokrovčke po barvi.

Igro lahko otežimo tako, da uporabimo različno velike zamaške in izrežemo različno velike luknje, ki jih pri robu pobarvamo z barvami zamaškov. Otrok razvršča in vtika pokrovčke po velikosti in barvi.

DRUGE DEJAVNOSTI, KI VKLJUČUJEJO FINO MOTORIKO:

  • obešanje perila ali listov s ščipalkami,
  • pretakanje vode,
  • presipavanje riža ali fižolčkov,
  • umivanje in ščetkanje zob,
  • uporaba jedilnega pribora,
  • zavezovanje čevljev,
  • zapiranje zadrge ali gumbov,
  • zapiranje plastenk z zamaški,
  • risanje v polento, moko ali zdrob,
  • trganje solate, lupljenje mandarin,
  • nizanje predmetov na vrvico,
  • sestavljanje kock.
  • Finomotorična vaja: POLNJENJE PLASTENK S PINCETO (Otrok lahko v plastenke vstavlja tudi fižol, makarone … s pincetnim prijemom – s palcem in kazalcem.)
  • Finomotorična vaja: VRVICE IN LUKNJICE – iz tršega kartona ali odpadnega linoleja izrežemo različne oblike, vanje naredimo luknjice, skozi katere otroci napeljujejo vrvice, vezalke ali volno, pri čemer urijo tudi koncentracijo

Zabavajmo se in se nasmejmo skupaj z otroki

  • SUPERJUNAŠKA IMENA

Vodja igre da navodilo, naj vsak pogleda, kakšne barve majico ali drugi zgornji del oblačila ima na sebi in se spomni zadnje stvari, ki jo je pojedel. Temu sledi zabavni del: vsak oboje poveže v besedo zvezo in pove svoje »superjunaško ime« (npr. rdeča poli salama). Imena lahko tudi zapišete in se ta dan kličete z njimi.

  • LIMBO

Se spomnite, kako ste kot najstniki v ritmih latino glasbe poskušali plesati pod palico? To zabavno igro lahko predstavite tudi najmlajšim članom družine in se ponovno preizkusite skupaj z njimi, kar bo zagotovo nadvse zabavno.

  • KDO SEM?

Potrebujete pisalo in samolepilne lističe. Posedite v krog. Vsaka oseba na listek napiše poljuben lik (npr. žival, pravljični junak, poznana oseba, predmet …) in ga nalepi na sosedovo čelo, tako, da ta ne vidi, kaj na njem piše. Namesto otroka, ki ne zna pisati, napiše besedo kdo od odraslih. Lahko pa lističe z zapisanimi liki (ali sličicami) pripravite vnaprej in jih žrebate. Ko ima vsak na čelu pritrjen listič z likom, ki ga predstavlja, po vrsti začnete zastavljati vprašanja o sebi. Na primer: Ali sem človek? Ali sem žival? Ali imam dolga ušesa? Vsak lahko zastavi po eno vprašanje, dokler ni spet na vrsti. Igra se konča, ko vsi tekmovalci s pomočjo odgovorov ugotovijo, koga predstavljajo.

  • POKANJE BALONOV

Če imate v dnevni sobi dovolj prostora in bi se radi malo razgibali in ob tem nasmejali, je igra z baloni ravno pravšnja. Vsak potrebuje 2 balona in kos lepilnega traku. Napihnite balone in z lepilnim trakom (ali vrvico) privežite po enega okoli vsake noge. Igralci se postavijo v krog, ko se igra začne, pa je njihov glavni cilj ta, da čimprej počijo balone, ki so privezani na gležnje drugih igralcev. To storijo tako, da nanje stopijo. Zmaga tisti, ki mu okoli gležnja ostane privezan vsaj en balon.

Maškare pri Sovicah

(Skupno 1.179 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost